نوشته شده توسط : reza ranjbar

وعده روزانه

۲ چون از آبها بگذری من با تو خواهم بود و چون از نهرها (عبور نمایی) تو را فرو نخواهند گرفت. و چون از میان آتش رَوی، سوخته نخواهی شد و شعله‌اش تو را نخواهد سوزانید. ( اشعیا فصل ۴۳)

بازتاب:

گاهی اوقات فشارهای زندگی همانند یک سیل قوی، ما را پایمال کرده و با خود می‌برد. اما خداوند در تمامی این دورانها همچنان در کنار ماست. او ما را به حال خود رها نمی‌کند تا به تنهایی متحمل این شرایط شویم. او قول نداده که ما هرگز در مشکلات و آزمایشهای زندگی قرار نمی‌گیریم؛ اما وعده داده که با ما خواهد بود و در هر قدمی که بر می‌داریم ما را هدایت خواهد کرد. خدا به ما اطمینان می‌دهد که نیازی به ترس نیست؛ چون کسی که ما را آفریده و شکل داده و آمرزیده، وعده داده که در طوفانها و آتش با ما خواهد بود. متبارک باد عیسای مسیح، که صخره استوار ماست.



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

زیرا قوم مظلوم را خواهی رهانید و چشمان متکبران را به زیر خواهی انداخت. ( مزامیر فصل ۱۸)

بازتاب:

آنانی که خود را نزد خداوند، فروتن می‌سازند نجات خواهند یافت. مظلومان کسانی هستند که امید خود را بر ثروت، قدرت، و قوت خود نبسته بلکه توکل خود را بر مسیح قرار داده‌اند. تمام آنانی که خود را تسلیم خدا کرده و اطمینان و امید خود را بر حیات، مرگ، قیام، صعود، و الوهیت مسیح قرار داده‌اند نجات خواهند یافت و طعم زندگی و حیات ابدی را خواهند چشید.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

 

کتاب مقدس در مورد بهترین روش اداره کلیسا، به روشنی نظر نمی‌دهد. اگر نظری روشن و مشخص در کتاب مقدس وجود داشت، این اشکال مختلف پدید نمی‌آمدند. شاید بتوان گفت که هر چهار که در سطور فوق به آنها اشاره شد، شیوه‌هایی مناسبند و مسیحیان صرفا باید ببینند که با توجه به شرایط خاص ایشان، کدام شیوه برایشان مناسب تر است. 

با وجود این، دیدگاه ما در مورد نحوه اداره کلیسا هر چه باشد، نباید خواهر و برادر خود را به خاطر اینکه در این مورد دیدگاهی متفاوت دارد، محکوم کنیم. بگذاریم هر کلیسا به شیوه خاص خودش اداره شود، اما علیرغم این موضوع، مشارکت و همکاری بین ایشان ادامه داشته باشد. 
کتاب مقدس به روشنی تعلیم می‌دهد که در همۀ شیوه‌های رهبری، وظیفه اعضا این است که به رهبران خود احترام بگذارند (اول تسالونیکیان ۵: ۱۲)، و از ایشان اطاعت کنند (اول پطرس ۵: ۵؛ عبرانیان ۱۳: ۱۷). تعلیم رهبران باید آزموده شده، تحت بررسی قرار گیرد (اعمال ۱۱: ۱۷؛ اول قرنتیان ۱۴: ۲۹؛ اول یوحنا ۴: ۱؛ مکاشفه ۲: ۲). اما هر اتهامی که علیه یک رهبر مطرح شود، تنها هنگامی باید پذیرفته شود که توسط دو یا سه شاهد مطرح گردد (اول تیموتائوس ۵: ۱۹). و بالاخره، وظیفه اعضای کلیسا این است که در صورت امکان، رهبران خود را از نظر مادی نیز حمایت کنند (متی ۱۰: ۹-۱۳؛ اول قرنتیان ۹: ۳-۱۱؛ اول تیموتائوس ۵: ۱۷-۱۸).

کمکهای مالی 


:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

۳۸ زیرا یقین می‌دانم که نه موت و نه حیات و نه فرشتگان و نه روسا و نه قدرتها و نه چیزهای حال و نه چیزهای آینده ۳۹ و نه بلندی و نه پستی و نه هیچ مخلوق دیگر قدرت خواهد داشت که ما را از محبت خدا که در خداوند ما مسیح عیسی است جدا سازد. ( رومـیـان فصل ۸ )

بازتاب:

موت با همه ترس‌هایش؛ زندگی با همه وسوسه‌هایش؛ فرشتگان و روسا، که در قدرت و دانش خارق‌العاده هستند؛ قدرتها، چه ستمکاران انسانی و چه نامساعدت فرشتگان؛ چیزهای حال، تصادفات و حوادث بد، چیزهای آینده، دلواپسی‌ها و ترس‌ها؛ قدرتهای نامریی و نه هیچ مخلوق دیگری نیست که بتواند ما را از محبّت خدا که در خداوند ما مسیح عیسی است جدا سازد. پس دعای ما این باشد: 
پدر آسمانی، زبان من از سپاسگزاری برای این همه فیض و محبت بی دریغ کوتاه است؛ تو همواره پناهگاه زندگی من بوده‌ای؛ ممنون بخاطر این وعده که هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند مرا از محبت تو جدا کند. باشد که رحمتهای تو همواره سبب سپاسگزاری من باشد.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

 

وعده روزانه

۹ لکن شما قبیله برگزیده و کهانت ملوکانه و امّت مقدس و قومی که ملک خاص خدا باشد هستید تا فضایل او را که شما را از ظلمت، به نور عجیب خود خوانده است، اعلام نمایید. ( اول پطرس فصل ۲)

بازتاب:

به عنوان ایمانداران مسیحیان، به ما این امتیاز و افتخار فوق العاده‌ای داده شده است که "ملک خاص خدا" نامیده شویم. اگر چه ما فاقد هر گونه هویت و در این جهان گمشده بودیم؛ اما با رحمت عالی و عظیم خداوند آشنا شدیم. او ما را به عنوان یک قوم مقدس انتخاب و برای جلال خودش از این جهان جدا کرد؛ ایمانداران امروز قبیله برگزیده خدا هستند که خود خدا آنها را برای مسیح از دنیا جدا کرده است. از اینرو ما قطعا به پادشاه قادر متعال تعلق داریم؛ پس باشد که ما نیکویی و عدالت او را به همه مردم دنیا اعلام کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

  

موضوع  آرامش   در   40   قسمت از کتاب مقدس آورده شده است

 

مزامیر باب ۳۴ آیه ۱۴
 ۱۴ از بدی اجتناب نما و نیكویی بكن؛ صلح را طلب نما و در پی آن بكوش.

   مزامیر باب ۳۷ آیه ۱۱
 ۱۱ و اما حلیمان وارث زمین خواهند شد و از فراوانی سلامتی متلذذ خواهند گردید.

   مزامیر باب ۳۷ آیه ۳۷
 ۳۷ مرد كامل را ملاحظه كن و مرد راست را ببین زیرا كه عاقبت آن مرد سلامتی است.

   امثال باب ۱۶ آیه ۷
  ۷ چون راههای شخص پسندیده خداوند باشد، دشمنانش را نیز با وی به مصالحه می‌آورد.

   امثال باب ۲۰ آیه ۳
 ۳ از نزاع دور شدن برای انسان عزّت است، اما هر مرد احمق مجادله می‌كند.

   جامعه باب ۴ آیه ۶
  ۶ یك كف پر از راحت از دو كف پر از مشقّت و در پی باد زحمت كشیدن بهتر است.

   اشعیا باب ۲ آیه ۴
 ۴ و او امّت‌ها را داوری خواهد نمود و قوم‌های بسیاری را تنبیه خواهد كرد و ایشان شمشیرهای خود را برای گاوآهن و نیزه‌های خویش را برای ارّه‌ها خواهند شكست و امّتی بر امّتی شمشیر نخواهد كشید و بار دیگر جنگ را نخواهند آموخت.

   اشعیا باب ۹ آیه ۶
 ۶ زیرا كه برای ما ولدی زاییده و پسری به ما بخشیده شد و سلطنت بر دوش او خواهد بود و اسم او عجیب و مشیر و خدای قدیر و پدر سرمدی و سرور سلامتی خوانده خواهد شد.

   اشعیا باب ۲۶ آیه ۳
  ۳ دل ثابت را در سلامتی كامل نگاه خواهی داشت، زیرا كه بر تو توكّل دارد.

   ارمیا باب ۶ آیه ۱۳ تا ۱۴
  ۱۳ چونكه جمیع ایشان چه خُرد و چه بزرگ، پر از طمع شده‌اند و همگی ایشان چه نبی و چه كاهن، فریب را بعمل می‌آورند. ۱۴ و جراحت قوم مرا اندك شفایی دادند، چونكه می‌گویند سلامتی است، سلامتی است با آنكه سلامتی نیست.»



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

****هر که ایمان دارد که عیسی، مسیح است، از خدا مولود شده است؛ و هر که والد را محبت می‌نماید، مولود او را نیز محبت می‌نماید. ( اول یوحنا فصل ۵)

بازتاب:

وه که چه ساده، چه شگفت انگیز، و چقدر جالب است. این ایمان حقیقی باید تمام آن چیزی باشد که بین ما و محبت سیری ناپذیر خود خدا می‌ایستد. و ورای همه اینکه، کل همین ایمان را برای باور مسیح، خود خدا به ما عطا کرده است؛ ایمانی که در چارچوب کلمات نمی‌گنجد. پس بیاییم با تمامی قلب و جان خود، او را متبارک خوانده و ستایش کنیم؛ و چنانچه او ما را محبت کرد ما هم نه تنها او را، بلکه تمامی فرزندان او را نیز محبت نماییم.

متی باب ۵ آیه ۹
  ۹ خوشابحال صلح كنندگان، زیرا ایشان پسران خدا خوانده خواهند شد.

   متی باب ۱۰ آیه ۲۱ تا ۲۲
  ۲۱ و برادر، برادر را و پدر، فرزند را به موت تسلیم خواهند كرد و فرزندان بر والدین خود برخاسته، ایشان را به قتل خواهند رسانید؛ ۲۲ و به جهت اسم من، جمیع مردم از شما نفرت خواهند كرد. لیكن هر كه تا به آخر صبر كُند، نجات یابد.

   متی باب ۱۰ آیه ۳۴ تا ۳۶
 ۳۴ گمان مبرید كه آمده‌ام تا سلامتی بر زمین بگذارم. نیامده‌ام تا سلامتی بگذارم بلكه شمشیر را. ۳۵ زیرا كه آمده‌ام تا مرد را از پدر خود و دختر را از مادر خویش و عروس را از مادر شوهرش جدا سازم. ۳۶ و دشمنان شخص، اهل خانه او خواهند بود.

   مرقس باب ۹ آیه ۵۰
  ۵۰ نمک نیکو است، لیکن هر گاه نمک فاسد گردد به چه چیز آن را اصلاح می‌کنید؟ پس در خود نمک بدارید و با یکدیگر صلح نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

وعده روزانه

۸ تو را حکمت خواهم آموخت و به راهی که باید رفت ارشاد خواهم نمود و تو را به چشم خود که بر تو است نصیحت خواهم فرمود. ( مزامیر فصل ۳۲)

بازتاب:

وه که چه وعده با شکوهی! بخاطر محبت و فیض غیر قابل توصیف پدر آسمانی ما، او ما را مطمئن می‌سازد که او معلم ماست و حضور او همواره با ما بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت. خداوند قادر است ما را در هر شرایط سخت و غیر منتظره‌ای هدایت کرده و عبور دهد. پس بیاییم بخاطر چنین حاکمیت و چنین عظمتی شادی کنیم. باشد که حضور چنین خدایی همواره سبب تشویق فوق‌العاده و اعتماد به نفس ما باشد؛ زیرا خداوند با چشم خود مواظب ما خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

۲۲ تقصیرهای تو را مثل ابر غلیظ و گناهانت را مانند ابر محو ساختم. پس نزد من بازگشت نما زیرا تو را فدیه کرده‌ام. ( اشعیا فصل ۴۴)

بازتاب:
ای قوم خدا، پدر خود در آسمان را متبارک بخوانید که ما را از گناهان بیشمار فدیه کرده است. در حالی که ما در باتلاق گناهان خود غرق شده بودیم، او ما را بیرون کشیده و کاملا پاک نموده است. در حالی که ما زیر خروارها خاک مرده بودیم و سنگ قبر بر ما فشار می‌آورد، او روح و جان ما را فدیه داده و حیاتی نو به ما عطا کرده و خلقتی تازه از ما بوجود آورد. علیرغم گناهان گذشته ما، او آماده است تا ما را فدیه دهد و گناهان ما را محو و بدور اندازد. پس ستایش او را برای چنین رحمت غیر قابل تردیدی که در واقع او به تنهایی شایسته چنین ستایشی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

متی آیه 7 تا 11:

بجوييد تا بيابيد

«بخواهيد تا به شما داده شود. بجوييد تا بيابيد. در بزنيد تا به روی شما باز شود.
زيرا هر كه چيزی بخواهد، بدست خواهد آورد، و هر كه بجويد، خواهد يافت. كافی است در بزنيد، كه در برويتان باز می‌شود.
اگر كودكی از پدرش نان بخواهد، آيا پدرش به او سنگ می‌دهد؟
10 اگر از او ماهی بخواهد، آيا به او مار می‌دهد؟
11 پس شما كه اينقدر سنگدل و گناهكار هستيد، به فرزندانتان چيزهای خوب می‌دهيد، چقدر بيشتر پدر آسمانی‌تان، بركات خود را به شما خواهد بخشيد، اگر از او بخواهيد.


:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()