موج تازه «مسیحیت ستیزی» از سوی روحانیون کلید خورد
نوشته شده توسط : reza ranjbar

موج تازه «مسیحیت ستیزی» از سوی روحانیون کلید خورد

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با ناصر مکارم شیرازی گفته مبارزه با «مسیحیت تبشیری» بخشی از مسائل اصلی ماست.

«محبت نیوز»- شواهد نشان می‎دهد موج تازه‎ای از حملات رسانه‎ای و سخنرانی‏ها علیه مسیحیت در جلسات و نشست‎های مذهبی آغاز شده است.
“غلامرضا خواجه سروی” معاون اسبق فرهنگی وزارت علوم ۲۶ مهرماه در یک سخنرانی مدعی شده آثار فرهنگی انقلاب اسلامی به جهان غرب منتقل شد و ادیانی مثل مسیحیت و یهود نیز جان گرفتند»!
این ادعا در شرایطی مطرح می‎شود که جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته با بهره‌گیری از تمام زور خود به خصوص قوه قهریه نه تنها ارمغانی برای جوامع غربی نداشته بلکه در داخل کشور نیز کمر به حذف باورهای فرهنگی و اعتقادی و حتی علوم آکادمیکی شده به نوعی منشاء غربی دارند و این سیاست حی تا دخالت در سبک زندگی مردم نیز پیش رفته است.
۲۲ مهرماه “نصرالله پژمانفر”، نماینده تندروی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد در نمایش گسترده فیلم‌های خارجی به خصوص آمریکایی گفت «وقتی قوانین خودمان را با قوانین اتحادیه اروپا در این بخش مقایسه می‌کنیم، بعضن حس می‌کنیم که اروپایی‌ها از ما حزب‌اللهی‌تر هستند.»
او تاکید کرده «امروز فیلم‌هایی در سامانه‌های VOD نمایش داده می‌شود که تبلیغ صریح و وسیع مسیحیت است. آثاری که حتی در اندونزی و امارات نیز نمایش آنها ممنوع است.»
کمی قبل‎تر از آن هفتم مهرماه “احمد واعظی” رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با “ناصر مکارم شیرازی” گفته مبارزه با مسیحیت تبشیری بخشی از مسائل اصلی ماست. وی مبارزه با مسیحیت را تاکید کرده که باید در کنار آن با تصوف، وهابیت و جریان‎های تکفیری نیز مقابله کرد.
در واقع با این شرایط و مشکلاتی که جامعه در آن گرفتار شده همچنان حوزویان دست از ستیز و تقابل برنمی‎دارند و سودای خود را دنبال می‎کنند، بدون اینکه پاسخ دهند رسیدگی به وضعیت مردم مهمتر است یا ستیز با مسیحیت!

مسیحیت ستیزی در حوزه نشر
در ماه‎های گذشته چند عنوان مقاله و کتاب علیه مسیحیت منتشر شد. به عنوان نمونه، ۲۲ مرداد ماه، هفتاد و هفتمین فصلنامه تخصصی فرق و ادیان «روشنا» به چاپ رسید که در بخشی از آن به مسیحیت حمله شده بود. این نشریه گزارشی در مورد «مسیحیت تبشیری در ترکیه» منتشر کرده بود.
نهم مرداد نیز کتابی با عنوان «پژوهشی درباره انجیل و مسیح» نوشته “آیت‌‏الله محمدحسین کاشف ‏الغطاء” با ترجمه و توضیحات “سید هادی خسروشاهی” منتشر شد.
در بخشی از این کتاب نیز به فعالیت‌‎های مسیونرهای مسیحی در ایران پرداخته شده است. خسروشاهی درباره ضرورت ترجمه این کتاب می‌‏نویسد: «کوشش‏‌های پیگیر فرقه‌‎های گوناگون مسیحیت در میان جوانان مسلمان ایران و تبشیر مسیحی‏گری از راه مکاتبه، دعوت به کلیسا، فستیوال‌‎ها، گردش‌‎های دسته جمعی، تفریحات گوناگون، پخش و توزیع کتاب مقدس و اوراق تبشیری در سراسر ایران و اخیرن برنامه‌‏های رادیویی صدای انجیل، فیلم‌‎های جالب و بزرگ سینمایی از جمله بن هور، پادشاه پیروزمند، پادشاه غم‏ها، ردا (خرقه)، ده فرمان، فروغ بی‏ پایان و غیره و همچنین اقدامات دیگر موجب گشته که گویا شبهه‌‎هایی در ذهن گروهی از جوانان کم اطلاع به وجود آید.»
او در ادامه مدعی شده «سئوالاتی که به دست ما می‌‏رسد، نشان می ‏دهد که شناخت و شناسایی مسیحیت تحریف شده، اکنون یکی از وظایف حتمی و ضروری ماست. برای انجام این وظیفه اسلامی و ملی، به ترجمه کامل کتاب معروف آیت الله مجاهد مرحوم کاشف ‏الغطاء اقدام شد و با نشر آن امیدواریم که نسل جوان اطلاعات کافی و جالبی درباره مسیحیت کنونی به دست آورند که راهنمای آنان در این زمینه باشد.»
این کتاب بیشتر از آنکه جنبه مطالعاتی یا نقد داشته باشد به نوعی خوراک فکری برای مشروعیت بخشیدن به برخوردهای امنیتی با نوکیشان مسیحی را زمینه‎سازی کرده است.
با افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی از سوی آمریکا و بالاگرفتن اعتراضات مردمی، حکومت به شدت در تنگنا قرار گرفته و به ویژه دستگاه روحانیت که به دلیل مشارکت در فساد، رانت‎خواری و اختلاس و چپاول، حیثیت و اعتبار آن زیر سوال رفته با بحران مشروعیت روبرو شدند.
تبعات و عوارض چنین وضعیتی که حاکمیت در آن قرار گرفته فشار به فعالین سیاسی و مدنی و اقلیت‎های دینی و قومی است. به خصوص آنکه در ماه‎های اخیر دولتمردان آمریکایی تقریبن در اغلب موضع‌گیری‎های خود علیه مسئولان جمهوری اسلامی و عملکرد چهل ساله‎ی حکومت به طور مشخص به پایمال شدن حقوق اولیه اقلیت‎های دینی و دگراندیشان مذهبی هم اشاره کرده است.

تجریه نشان داده نهادهای امنیتی پیش از آغاز موج بازداشت‌های فعالین سیاسی و دگراندیشان عقیدتی ابتدا با پرچمداری روضه‎خوانان و مداحان و روحانیون در مراسم مذهبی زمینه چینی می‎کنند و در مرحله دوم برخوردهای امنیتی را کلید می‎زنند.





:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
رامبد در تاریخ : 1397/8/21/1 - - گفته است :
گریه داره
من دلم میسوزه

/weblog/file/img/m.jpg
بهاره در تاریخ : 1397/8/21/1 - - گفته است :
رژیم فاسد داریم
باید از ریشه کند اسلام را برای همیشه
بپا خیزید مردم از این اخوندها نترسید

/weblog/file/img/m.jpg
لاله در تاریخ : 1397/8/21/1 - - گفته است :
خیلی وصعیتشون بد شده
بیچاره های بدبخت
حالا ببین چه بلاهایی سرشون بیارن


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: