جفا بر مسیحیان ایران سال 2018
نوشته شده توسط : reza ranjbar

مشاور ویژه وزارت خارجه آمریکا: رژیم ایران به هدفگیری مسیحیان بشارتی ادامه می‌دهد

مشاور ویژه وزارت خارجه در امور اقلیت های مذهبی در خاورمیانه، جنوب و مرکز آسیا، از تداوم آزار و اذیت اقلیت ها در ایران انتقاد کرد و خواستار آن شد که جمهوری اسلامی همه زندانیان عقیدتی را فورا آزاد کرده و به آزادی مذاهب احترام بگذارد.

“ناکس تیمز” مشاور ویژه وزارت خارجه در امور اقلیت های مذهبی

«محبت نیوز»- ناکس تیمز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست اتحادیه ضد افترا (ADL) در واشنگتن گفت که وزارت خارجه آمریکا همه موارد آزار اقلیت‌ها در ایران را مستند می‌کند؛ از حصر خانگی رهبر دراویش تا زندانی کردن نوکیشان مسیحی، محرومیت از تحصیل و کار بهائیان و ترویج دولتیِ یهودی ستیزی.

به گزارش صدای آمریکا، تیمز در این نشست به ارائه فهرستی از نقض آزادی مذهبی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

او گفت: «در مورد جامعه یهودیان ایران باید گفت که، رژیم ایران فعالانه یهود ستیزی را در سیاست‌های داخلی و تلاش برای صادر کردن آن را انجام می دهد. رژیم ایران شهروندان بهایی خود را به حدی سرکوب می کند که قابل مقایسه با رفتار با این اقلیت در هیچ جای دنیا نیست. برپایه آمار، تا همین دو ماه پیش همچنان هفتاد بهایی صرفن به جرم اینکه بهایی هستند در زندان‌های ایران حبس هستند. وزارت خارجه آمریکا به طور مداوم این مسائل را مستند می کند. یعنی حملات مداوم کلامی علیه بهائیان، بستن مشاغل شان و ممانعت از دریافت خدمات ابتدایی.»

تیمز اضافه کرد که مقامات تهران برخی از مسیحیان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

او گفت: «رژیم به هدفگیری مسیحیان تبشیری (بشارتی) و سنتی ادامه می‌دهد. در نوامبر و دسامبر سال گذشته ماموران امنیتی ایران تعدادی مسیحی را بازداشت کردند، از جمله بازداشت ۱۱۴ مسیحی طی یک هفته. ماموران به کلیسای خانگی آنها یورش برده زیرا نگران تبلیغ مذهبی این افراد طی ایام کریسمس بودند. برخی از این افراد همچنان در بازداشت هستند.

گرویدن از اسلام به مسیحیت در جمهوری اسلامی جرم است.

کمیسیون بین المللی آزادی مذهبی ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۹ اردیبهشت جدیدترین گزارش سالانه خود را در مورد وضعیت آزادی‌های مذهبی در کشورهای مختلف جهان، از جمله در ایران، منتشر کرد. ایران به مانند سال‌های گذشته در فهرست کشورهای «مورد نگرانی ویژه» قرار داد.

 

 

جفا بر مسیحیان ایران در سال ۲۰۱۸ / ایران در فهرست ۱۰ کشور اول

بازداشت‎ها و بازجویی‎های گسترده توسط نهادهای اطلاعاتی موازی، احکام سنگین از جمله حبس‎های طولانی و تبعید برای مسیحیان به ویژه نوکیشان، وثیقه‎های سنگین، فشار و تعطیلی کلیساهای خانگی و اتهامات امنیتی از جمله برهم زدن امنیت ملی و جاسوسی برای کشورهای بیگانه بخشی از فشارهای حکومتی در ایران به مسیحیان و نوکیشان مسیحی است.

«محبت نیوز»- طبق معمول هر سال در ماه ژانویه سازمان «درهای باز» (Open Doors) گزارش سالانه خود از آزار و شکنجه مسیحیان در نقاط مختلف دنیا را منتشر کرد.
در این گزارش فهرست ۵۰ کشور خطرناک برای مسیحیان که در آن‌جا با بیشترین موارد تهدید و جفا روبرو هستند، منتشر شده است.
کره شمالی، افغانستان، سومالی، لیبی، پاکستان، سودان، اریتره، یمن، ایران، هند، سوریه، نیجریه، عراق به ترتیب در صدر کشورهایی قرار دارند که در آن‌جا مسیحیان تحت سخت‎ترین شرایط قرار دارند.
پژوهشگران این سازمان دیده‎بان ماه‎ها برای بدست آوردن این اطلاعات وقت صرف می‌کنند و گزارش‎های زیادی را درباره ظلم و ستم بر مسیحیان جهان جمع‎آوری می‌کنند.
متاسفانه فهرست امسال واقعیت‎های ناراحت کننده‌ای را نشان می‎دهد از جمله اینکه طبق بررسی‎های صورت گرفته بازداشت مسیحیان در حال افزایش است و فشار و سرکوب علیه آن‎ها شدیدتر و گسترده‌تر شده است.

طبق این گزارش بیش از ۲۴۵ میلیون نفر از مسیحیان تحت فشار و تعقیب قرار گرفتند. این میزان در سال گذشته ۲۱۵ میلیون نفر بود. همچنین گزارش‎های آماری نشان می‎دهد از هر ۹ مسیحی در جهان یک نفر در به خاطر ایمان خود مورد بازخواست قرار می‌گیرد در حالی که در سال پیش از آن این رقم یک نفر از هر ۱۲ نفر بود.
فهرستی تازه “موسسه درهای باز” که سال ۲۰۱۹ منتشر شده مربوط به آمار سال ۲۰۱۸ است. طبق این آمار در مجموع در کشورهای بالای این فهرست حدود ۴۱۳۶ مسیحی سال ۲۰۱۸ به خاطر ایمان خود کشته شدند. این یعنی به طور میانگین روزانه ۱۱ مسیحی در دنیا کشته شدند.‌
کانون جفا بر مسیحیان، خاورمیانه است. کشورهایی که عمده آن‎ها مسلمان هستند و زندگی مسیحیان بیش از همه در این منطقه تهدید می‎شود.
در بین کشورهایی که در بالای فهرست قرار دارند ایران با یک پله صعود در رده نهمین کشور دنیاست که در آن مسیحیان مورد انواع اذیت و آزار قرار می‎گیرند. جایگاه ایران سال گذشته دهم بود.
بازداشت‎ها و بازجویی‎های گسترده توسط نهادهای اطلاعاتی موازی، احکام سنگین از جمله حبس‎های طولانی و تبعید برای مسیحیان به ویژه نوکیشان، وثیقه‎های سنگین، فشار و تعطیلی کلیساهای خانگی و اتهامات امنیتی از جمله برهم زدن امنیت ملی و جاسوسی برای کشورهای بیگانه بخشی از فشارهای حکومتی در ایران به مسیحیان و نوکیشان مسیحی است.





:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
قاسم در تاریخ : 1398/3/10/5 - - گفته است :
حقوق بشر در ایران و هیچ جای کشورهای مسلمان جایی نداره انها فقط می کشند و می کشند تا خود را نگه دارند

/weblog/file/img/m.jpg
رامی رام در تاریخ : 1398/3/4/6 - - گفته است :
الووووووو
ما داریم توی فقر و بیچارگی فلج میشیم
دین اسلام هر جا باشه اونجا بدبختی بیداد میکنه

/weblog/file/img/m.jpg
مارال در تاریخ : 1398/3/4/6 - - گفته است :
سلام من هم در این باره مطالبی همسان نوشتم و حال و روز مسیحیان ایران و اقلیتهای مذهبی در کشوراهای ما خراب است


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: